دوشنبه 10 آذر 1404

تحریم ها ارتباط صنعت و فن بازارهای کشور را افزایش داد

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1398/04/09 - 11:59
  • - تعداد بازدید: 844
  • - تعداد بازدیدکننده: 844
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZwZ8

تحریم ها ارتباط صنعت و فن بازارهای کشور را افزایش داد

156425406.jpg

رئیس شبکه فن بازار ملی ایران: تحریم و فشارهای خارجی در ماه های گذشته ارتباط صنعت با فن بازار ها و جامعه علمی کشور را افزایش داد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان سمنان، میلاد صدر خانلو در حاشیه دوازدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور گفت: در یکسال گذشته حداقل یک هزار میلیارد ریال تفاهم نامه بین بخش صنعت و پژوهشگران کشور منعقد شده است.

وي تصريح كرد: تحریم‌ها فاصله بین فناوری‌های داخلی با صنعتگران را کاهش داده و واحدهای تولیدی به متخصصان داخلی در سال‌های گذشته گرایش جدی تری پیدا کردند.

رئیس شبکه فن بازار ملی ایران گفت: پیوند دانشگاه و صنعت در کشور چندان در سال‌های گذشته قابل توجه نبود اما با اتخاذ راهبردهای اصولی و افزایش اعتماد سازی صنعت و دانشگاه با یکدیگر نزدیک تر شدند.

خانلو در ادامه گفت: رونق تولید با توجه به رویکردهای علمی در کشور محقق می‌شود و مسئولان حمایت‌های همگانی را برای پیوند صنعت و دانشگاه انجام می‌دهند. در سال‌های گذشته صنعتگران به رویکردهای فناورانه اعتقاد چندانی نداشتند اما با فشارهای خارجی صنعتگران به دانش بومی رویکرد مثبتی پیدا کردند.

اين مقام مسئول تاكيد كرد: توسعه کشور در گرو توجه به فناوری های داخلی است و صنعتگران برای رونق اقتصادی به پژوهشگران داخلی اعتماد کنند.

در نشست یک روزه سراسری فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی در کشور جمعی از صاحبنظران این بخش راهکارهای رونق تولیدهای فناورانه در کشور را بررسی کردند.

 

  • گروه خبری : 1-همه عناوين,اخبار صفحات استان,سمنان,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 6529
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب