دوشنبه 10 آذر 1404

تور صنعتی بازدید از بیست و دومین نمایشکاه فرش دست بافت اصفهان برگزار شد

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1398/10/02 - 11:54
  • - تعداد بازدید: 1102
  • - تعداد بازدیدکننده: 1101
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZXJ8
تور صنعتی بازدید از بیست و دومین نمایشکاه فرش دست بافت اصفهان برگزار شد

تور صنعتی بازدید از بیست و دومین نمایشکاه فرش دست بافت اصفهان برگزار شد

۲۵ نفر از فعالان خوشه فرش و دست‌بافته‌های استان سمنان توسط شركت شهركهاي صنعتي در قالب یک تور بازدید صنعتی از نمایشکاه فرش دست بافت اصفهان بازديد كردند.

تور صنعتی بازدید از بیست و دومین نمایشکاه فرش دست بافت اصفهان برگزار شد
۲۵ نفر از اعضاي خوشه فرش و دست‌بافته‌های استان سمنان در قالب  یک تور بازدید صنعتی از از بیست و دومین نمایشکاه فرش دست بافت اصفهان  دیدار کردند . بر اساس هماهنگی های انجام شده ، شرکت کنندگان در این تور صنعتی در «کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش فرش دستباف»نیز شرکت کردند.دراین کارگاه  دکتر حمید کارگر، رئیس سابق مرکز ملی فرش ایران ضمن ارائه دستاوردهای جدید در حوزه فرش دستی ، به روش های بازاریابی نوین و چالش های پیش روی این صنعت اشاره نمودند . پس از پایان این کارگاه آموزشی ، اعضای خوشه وشرکت کنندگان در نمایشگاه از دستاوردهای جدید و محصولات نوین ارائه شده در این نمایشگاه بازدید کردند .  
از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد نمایشگاه فرش دستباف اصفهان را می‌توان حضور زیباترین فرش‌های هنری، وجود سبک‌های مختلف فرش‌های تجاری، پر تنوع‌ترین محل عرضه فرش دستباف، استفاده از کارگاه ‎ های آموزشی مرتبط با فرش دستباف، برگزاری سمینارهای آموزشی و تخصصی در حوزه فرش دستباف و امکان خرید فرش دستباف با نظارت نماینده اتحادیه دانست که همه این موارد مورد توجه اعضای خوشه و ذی‌نفعان آن که در این تور صنعتی شرکت کرده بودند قرار گرفت .

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 8776
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب