دوشنبه 10 آذر 1404

فن بازار منطقه‌ای سمنان در ارزیابی کشوری دوم شد

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1400/04/23 - 09:08
  • - تعداد بازدید: 1130
  • - تعداد بازدیدکننده: 1125
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZPRa

فن بازار منطقه‌ای سمنان در ارزیابی کشوری دوم شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: فن بازار منطقه‌ای استان زیر نظر این شرکت براساس ارزیابی‌ها رتبه دوم کشوری را در سال ۹۹ کسب کرد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، حسن آل بویه با اعلام اين خبر افزود: فن بازار منطقه‌ای استان فارس رتبه برتر، سمنان رتبه دوم و استان یزد رتبه سوم را ارزیابی‌های سال ۹۹ کسب کردند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: فن بازار بر اساس نقشه جامع علمی کشور سه وظیفه اصلی بازاریابی و فروش محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و اختراعات و انتقال فناوری را بر عهده دارد.

وی گفت: ارائه مشاوره فناوری‌های نوین به صنایع استان سمنان در جهت کمک به دانش بنیان شدن یکی از برنامه‌های اصلی فن بازار منطقه‌ای این استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: تاکنون، ۸۳ واحد صنعتی فناور در نشانی اینترنتی http://semnan.techmart.ir ثبت شد و ۱۴۳ محصول در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری، الکترونیکی، معدنی، فلزی، شیمیایی، پزشکی و دارویی توسط این واحدهای دانش‌بنیان و فناور در این سایت به ثبت رسید.

آل‌بویه خاطرنشان کرد: ۳۱۱ کاربر به منظور توسعه فروش و صادرات محصولات در سامانه فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: فن بازار منطقه‌ای استان سمنان توانست با کسب رتبه دوم در بین فن بازارهای سراسر کشور در راستای رونق فضای کسب و کار و مبادلات فناورانه نقش خود را به خوبی اجرا کند.

در دنیا فن‌بازارها به سه دسته فن‌بازارهای اطلاعات فناوری، فن‌بازارهای انتقال فناوری و فن‌بازارهای ترکیبی تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 14582
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب