دوشنبه 10 آذر 1404

ملزومات ورود به تولید از منظر یک کارآفرین موفق صنعت در استان سمنان

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1400/10/25 - 09:08
  • - تعداد بازدید: 1209
  • - تعداد بازدیدکننده: 1208
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /ZRha

ملزومات ورود به تولید از منظر یک کارآفرین موفق صنعت در استان سمنان

كارآفرين حوزه صنعت استان سمنان آگاهی، تجربه، مدیریت منابع مالی و شناخت بازار فروش را به‌عنوان ضروریات و ملزومات ورود موفق به عرصه تولید معرفي مي‌كند و موفقیت در تولید و صنعت را نتیجه و محصول یک فرایند مي‌داند.

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، به نقل از خبرگزاري ايسنا " کارآفرینی و بازیابی رمز عبور" عنوان بسته خبری در ارتباط با روایت توفیقات شماری از واحدهای تولیدی و صنعتی موفق این استان است.

شركت پارسيان قطعه سپهر با سرمايه گذاري بيش از 105 ميليارد ريال در زميني به مساحت حدود 9 هزار مترمربع در زمينه توليد انواع لنت ترمز در شهرك صنعتي سمنان فعاليت مي‌كند.

شهرك صنعتي سمنان دارای 1684 هکتار مساحت است که 926 هکتار آن زمین صنعتی و 1677 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفيه خانه فاضلاب برخوردار است و 956 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 893 هکتار در آن منعقد شده است. 462 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 38 هزار و 448 میلیارد ریال برای 14 هزار و 92 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

علیرضا دوست محمدی از کارآفرینان موفق صنعت در استان سمنان از آگاهی، تجربه، مدیریت منابع مالی و شناخت بازار فروش به‌عنوان ضروریات و ملزومات ورود به عرصه تولید نام برد و اظهار کرد: موفقیت در تولید و صنعت، نتیجه و محصول یک فرایند است و اگر آگاهی و تجربه­ی لازم نباشد دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: در این حوزه در صورت همکاری با افراد دیگر به عنوان شریک می‌بایست این آگاهی و تجربه در مورد آنان نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به دلایل موفقیت واحد خود گفت: این شرکت اگر چه دو نیم سال است که فعالیت تولیدی خود را آغاز نموده است اما دارای یک تجربه چند ده ساله است. در حال حاضر 10 درصد از نیاز کشور به لنت دیسکی سبم توسط این شرکت تامین میگردد.

این کارآفرین با بیان اینکه آگاهی، تجربه، مدیریت منابع مالی و شناخت بازار فروش از ضروریات ورود به عرصه تولید است ادامه داد: این پکیج و مجموعه میبایست به طور کامل وجود داشته باشد و در صورت فقدان یکی از عناصری، واحد صنعتی به مشکل مواجه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آگاهی، تجربه، مدیریت منابع و شناخت بازار ضروریات ورود به تولید

مدیر عامل شرکت پارسیان قطعه سپهر سمنان با بیان اینکه ظرفیت تولید این شرکت یک‌هزار و دست لنت دیسکی سبک و حدود 100 هزار دست لنت دیسکی سنگین است اضافه کرد: در طرح توسعه ای شرکت در صدد هستیم تا 100 هزار لنت کفشکی سنگین نیز به حجم محصولات تولید شده شرکت بیفزاییم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی در این استان افزود: اشتغالزایی این واحد صنعتی 120 نفر است که امیدواریم با طرح توسعه ای شرکت این تعداد را به 180 نفر افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت پارسیان قطعه سپهر سمنان با بیان اینکه حدود 25 سال است که در حوزه تولید و فروش لنت ترمز مشغول به فعالیت هستم گفت: این شرکت در سال 1386 تاسیس و تا سال 1396 در حیطه واردات لنت ترمز از کشورهای برزیل، چین و ترکیه فعالیت می‌کرد اما در سال 1396 به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تجربه و صبغه سهامداران این واحد تولیدی در تولید لنت ترمز قبل از سال 1386 از واردات لنت ترمز به تولید این محصول تغییر ماهیت دادیم.


استانداردسازي اولين لنت ترمز ديسكي در ايران

این صنعتگر با بیان اینکه مهندس فریدون راستی، مدیر عامل شرکت در سال 84 توانسته بود اولین لنت ترمز دیسکی را در ایران استانداردسازی کند خاطرنشان کرد: با توجه به صبغه سی و چند ساله سهامداران در تولید لنت ترمز و نیز تجربه واردات این محصول و به تبع آن شناخت بازار سبب شد که در سال 1396 قطعه زمینی را از شرکت شهرکهای صنعتی سمنان اخذ و در اردیبهشت سال 1397 شروع به ساخت این شرکت کردیم.

وی اضافه کرد:ساخت این شرکت در اواخر سال 1397 به پایان رسید و در فروردین همان سال نصب تجهیزات آغاز و در اردیبهشت سال 1398 نیز تولید آزمایشی محصولات شروع شده و در خرداد همان سال هم موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران شدیم.

 

 

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 16237
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب