دوشنبه 10 آذر 1404

گام به گام با یک کارآفرین از زیرزمین 60 متری تا کارخانه 6000 متری

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1400/10/21 - 07:46
  • - تعداد بازدید: 1393
  • - تعداد بازدیدکننده: 1388
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • /Zjha

گام به گام با یک کارآفرین از زیرزمین 60 متری تا کارخانه 6000 متری

آغاز فعاليت در يك زيرزمين 60 متري با سرمايه اوليه از طريق فروش يك واحد آپارتمان و ادامه فعاليت در فضاي 6 هزار مترمربعي در بخش توليد تجهيزات ورزشي سرگذشت كارآفرين استان سمنان است كه رويايش را ساخت.

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، به نقل از خبرگزاري ايسنا " کارآفرینی و بازیابی رمز عبور" عنوان بسته خبری در ارتباط با روایت توفیقات شماری از واحدهای تولیدی و صنعتی موفق این استان است.

واحد صنعتی "تن زيب " که با سرمایه ‌گذاری بالغ بر 28 ميليارد ريال  در زمین‌هايی به مساحت چهارهزار و چهار هزار و 200 متر مربع در شهرک صنعتی ايوانكي احداث به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 120 هزار جفت انواع كفش ورزشي غيرتزريقي و بيش از 500 هزار عدد انواع كش‌هاي ورزشي، بدنسازي، ميله شنا، انواع دمبل‌هاي بدنسازي و ...در سال را دارد و براي 60 نفر فرصت شغلي ايجاد كرده است.

شهرك صنعتي ايوانكي دارای 397 هکتار مساحت است که 290 هکتار آن زمین صنعتی و 298 هکتار آن داراي سند تفكيكي است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفيه خانه فاضلاب برخوردار است و 809 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 296 هکتار در آن منعقد شده است.

412  واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 69 هزار و 776 میلیارد ریال برای 8065 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علی اصغر اسماعیل پور از کارآفرینان موفق صنعت در استان سمنان اظهار کرد: ما فعالیت تولیدی مان را از سال ۱۳۸۲از یک زیرزمین ۶۰ متری با سرمایه اولیه ای که از طریق فروش یک واحد آپارتمان به دست آمده بود شروع کردیم و در حال حاضر با توجه به طرح توسعه ای شرکت، فضایی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع را جهت تولید تجهیزات ورزشی در اختیار داریم.

وی گفت: در آغاز به عنوان یک کارمند در یک شرکت تولید لوازم خانگی مشغول به کار بودم. پس از 20 سال کار در آن شرکت و کسب تجربه در سال ۱۳۸۱ با کمک و همراهی همسرم کسب و کار فعلی خودم را در کنار حرفه کارمندی در مقیاس خیلی کوچک و تولید یک محصول آغاز کردم.

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ با کناره گیری از کار کارمندی به توسعه کار تولیدی خودم پرداختم و در حال حاضر به عنوان یک برند شناخته شده در حال توسعه محصولات تولیدی و تمرکز بر فراهم نمودن مقدمات صادرات محصولات تولید شده هستیم.

مدیر عامل شرکت تولیدی تن زیب ایوانکی ادامه داد: در این شرکت تولیدی علاوه بر تولید تجهیزات ورزشی خانگی، کفش های فوتسال و رانینگ نیز تولید می شود، این شرکت در تولید لوازم و تجهیزات ورزشی با سابقه دو دهه فعالیت مشغول به تولید لوازم ورزشی است.

اسماعیل پور با بیان اینکه در رشته مهندسی برق و الکترونیک مدرک لیسانس و در رشته فوق لیسانس در رشته ام بی ای از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شدم، ادامه داد:  شرکت ما تولید کننده لوازم ورزشی خانگی و ماساژورهای خانگی است و اخیراً در حیطه تولید کفش های ورزشی نیز مشغول به تولید شدیم. این شرکت در سال ۱۳۸۲فعالیت تولیدی خود را با تولید یک محصول به نام چرخونک آغاز کرد. برند تن زیب معروفترین و اولین تولید کننده تجهیزات ورزشی در ایران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كرونا به كارمان رونق داد

وی اضافه کرد: ما بالغ بر ۷۰نوع محصول در این شرکت تولید می کنیم. یکی از محصولات ما لاهوپ است که در حیطه تناسب اندام و لاغری بسیار مفید است. دیسک های چرخونک و ماساژورهای دستی و کشهای بدنسازی و میل بالفیکس و طناب های ورزشی و میل دراز و نشست نیز از دیگر محصولات تولیدی این شرکت است.

این کارآفرین موفق استان سمنان گفت: در سال ۱۳۹۹ما در حدود ۵۰۰هزار محصول تولید و روانه بازار مصرف کردیم. بیماری کرونا نه تنها باعث رکود نشد بلکه به کسب و کار ما رونق بخشید. اما در سال جاری وضعیت اقتصادی خانواده ها و مشکلات معیشتی موجب کاهش فروش ما در بازار شده است.

کار تولیدی شبیه کوه یخ است

اسماعیل پور با بیان اینکه در امر تولید فرصت ها و چالش ها توامان وجود دارد، تأکید کرد: کار تولیدی شبیه کوه یخ است، ۹۰درصد کوه یخ زیر آب و ۱۰درصد روی آب است. مردم فقط ۱۰درصد مشکلات و موانع تولید را می بینند.

مدیر عامل شرکت تولیدی تن زیب ایوانکی ادامه داد: در این شرکت بیش از ۷۰نوع محصول ورزشی تولید و روانه بازار می شود،  ۸۰۰نمایندگی فروش نیز در سطح کشور مصولات تولید شده را به فروش می رسانند. بر اساس شاخص سازمان بهداشت جهانی ۱۵۰دقیقه ورزش در هفته برای سلامتی یک فرد بزرگسال ضرورت دارد. در کشور ما فقط ۱۰درصد مردم فعالیت بدنی دارند و این رقم در کشورهای اروپایی بیش از ۵۰درصد است. علیرغم مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد زمینه برای تولید لوازم ورزشی مساعدتر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 صبر و پشتکار و نوآوری از مولفه ­های اصلی کار تولیدی است

اسماعیل پور با بیان اینکه شکست، قرین هر کاری است، افزود: این واحد تولیدی نیز در ابتدای فعالیت خود با شکست هایی رو به رو بوده است. ما این شکست ها را با راهنمایی و کمک شرکت های تبلیغاتی و ساخت و پخش تیزرهای تبلیغاتی به فرصت و موفقیت تبدیل کردیم و این مهم حاکی از نقش مهم تبلیغات در کار تولیدی است.

وی گفت: با گذشت دو دهه از فعالیت این شرکت ۶۰نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند. این واحد در کشور به یک برند شناخته شده تبدیل شده و هم اکنون دارای پتانسیل صادرات نیز است. محصولات تولیدی این شرکت از حیث قیمت و کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی و حتی از تولیدات کشور چین نیز به لحاظ قیمت ارزانتر و با کیفیت تر است.

 این فعال تولیدی با بیان اینکه تولید امری فطری است، اضافه کرد: تولید از مقوله عشق و لذت است. تلاش، صبر و پشتکار و نوآوری از مولفه­های اصلی کار تولیدی است. در بازار رقابت با کسب توانمندی می توان به موفقیت نایل آمد.

این کارآفرین موفق استان سمنان در بخش صنعت اظهار کرد: در کشور ما فرصت های بسیاری وجود دارد. در کمتر کشوری است که عوامل و مولفه های کار تولیدی این قدر ارزان وجود داشته باشد. مشکل صنعت در کشور ما در حال حاضر بهره وری است.

اسماعیل پور افزود: عواملی چون فناوری و تولید مقیاس یعنی تولید بالا و پایین آمدن هزینه و نیز نیروی انسانی آموزش دیده از عوامل پایین بودن بهره وری است. برای موفقیت می بایست از خودمان شروع کنیم. تکیه بر کمک های دولتی و نهادهای دیگر چندان موثر نیست تا خودمان نخواهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو سایت تولیدی به مساحت ۴۲۰۰متر داریم. این دو سایت به دلیل فاصله مکانی زیادی که از هم دارند به لحاظ هزینه و مدیریت مشکلاتی را برای این واحد به همراه دارد. چنانچه لطف شرکت شهرکهای صنعتی شامل حال این واحد تولیدی شود و در واگذاری های پیش رو زمینی در مجاورت سایت دوم ما که در حال است، در اختیار ما گذاشته شود می توانیم فعالیت تولیدی خود را از حیث نیروی کار و محصولات توسعه دهیم.

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 16207
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب