یکشنبه 30 آذر 1404

کاربران فن‌بازار سمنان ۳۵ درصد افزایش یافت

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1399/10/15 - 07:31
  • - تعداد بازدید: 949
  • - تعداد بازدیدکننده: 948
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZCc9

کاربران فن‌بازار سمنان ۳۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تعداد کاربران فن‌بازار منطقه‌ای این استان در ۹ ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، ۳۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان، حسن آل‌بویه اظهارداشت: با ثبت‌نام ۹۵ کاربر از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، تعداد کاربران سایت فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان به ۲۸۷ کاربر رسید.

وی بیان کرد: تاکنون، ۳۲۷ موردنیاز فناورانه واحدهای صنعتی استان سمنان شناسایی شد که ۱۲۷ مورد آن در سال جاری شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ابرازداشت: ۲۹ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی و تولیدی استان در این مدت رفع شد که بیانگر افزایش ۱۰۰ درصدی رفع نیازهای فناورانه بنگاه‌های تولیدی استان سمنان دارد.

وی با اشاره به ثبت ۸۳ واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان در فن بازار منطقه‌ای استان سمنان، تصریح کرد: تاکنون، ۱۴۳ محصول در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری، الکترونیکی، معدنی، فلزی، شیمیایی، پزشکی و دارویی توسط این واحدهای دانش‌بنیان و فناور در سایت http://semnan.techmart.ir به ثبت رسیده است.

آل‌بویه بابیان اینکه فعالیت فن‌بازار منطقه‌ای در دو بخش بازار فیزیکی و بازار مجازی است، اضافه کرد: سرعت‌بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف راه‌اندازی فن‌بازار مجازی است.

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 12690
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب