یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

4010 واحد تولیدی راکد در کشور به تولید بازگشت

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1402/11/18 - 12:48
  • - تعداد بازدید: 278
  • - تعداد بازدیدکننده: 278
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZdWd
معاون وزیر صمت؛

4010 واحد تولیدی راکد در کشور به تولید بازگشت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از فعال‌سازی مجدد چهار هزار و 10 واحد تولیدی راکد در سراسر کشور با تلاش‌های انجام‌شده در بدنه دولت خبر داد و گفت: ظرفیت تولید در ۴ هزار و ۶۲۴ واحد تولیدی کشور افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به نقل از خبرگزاری فارس، فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه آیین بهره‌برداری تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری، با اشاره به مأموریت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد یکی از اولویت‌های جدی این سازمان است.

وی از فعال‌سازی مجدد چهار هزار و 10 واحد تولیدی راکد در سراسر کشور با تلاش‌های انجام‌شده در بدنه دولت خبر داد و گفت: این روند با قدرت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در حال حاضر، بیش از ۵۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی و همچنین مناطق ویژه اقتصادی کشور با اشتغال بیش از یک میلیون نفری مشغول به فعالیت هستند.

مقیمی اضافه کرد: ۵۲ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی، پنج هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک‌های غیردولتی و ۲ هزار و ۸۳۴ واحد در مناطق ویژه اقتصادی در استان‌های مختلف کشور مستقر هستند.

وی تصریح کرد: حمایت و صیانت از صنایع کوچک یک اولویت است؛ چراکه بنگاه‌های کوچک و متوسط سهم ۹۶ درصدی از کل صنایع کشور را در اختیار دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ارتقای تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جزو مأموریت‌های اصلی سازمان است.

مقیمی از برنامه‌ریزی برای بازسازی و نوسازی صنایع در کشور خبر داد و گفت: در همین راستا نیز هدف‌گذاری وزارت صمت در این بخش برای بیش از سه هزار واحد تولیدی در سال 1403 انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی و پایدارسازی واحدهای صنعتی فعال گفت: در راستای دستیابی به اهداف ترسیم‌شده در این بخش، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت در چهار هزار و 624 واحد تولیدی کشور اظهار کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی افزایش یابد.

مقیمی از برگزاری 53 هزار و 32 دوره آموزشی به‌صورت حضوری و الکترونیکی برای یک میلیون و 258 هزار و 872 نفر از شاغلان در واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: مهارت‌افزایی کارکنان صاحب ایده‌های استارتاپی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های استارتاپی و برگزاری 297 رویداد استارتاپی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سازمان در دو محور نرم‌افزار (حمایت از صنایع کوچک) و سخت‌افزاری، بسترهای لازم را برای توسعه صنعتی و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: از طریق ۲۰ فن‌بازارهای منطقه‌ای، ۲ هزار و ۱۸۸ نیاز فناورانه شناسایی و ۵۷۰ نیاز فناورانه رفع شد.

مقیمی اظهار کرد: در ۹ ماهه ابتدایی امسال، ۶۷۱ نیاز فناورانه رفع و ۳۱۶ نیاز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۶ مراکز تحقیق و توسعه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر شده است، گفت: فعالیت‌های جدی در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزار دوره آموزشی مهارت‌افزایی به‌صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در واحدهای صنعتی در رسته‌های مدیران خطوط، تکنسین، کارگران و... برگزار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌منظور بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان (پل شهرک صنعتی) به استان سمنان سفر کرده است.

  • گروه خبری : گروه آرشیو تمام اخبار استان,گروه اسلایدر سمت چپ,گروه اطلاع رسانی
  • کد خبر : 24580
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب