دوشنبه 10 آذر 1404

افزایش ۴۵ درصدی کاربران فن‌بازار استان سمنان

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1401/05/27 - 12:19
  • - تعداد بازدید: 1583
  • - تعداد بازدیدکننده: 1583
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z96b
از ابتداي فروردين تا پايان تيرماه 1401؛

افزایش ۴۵ درصدی کاربران فن‌بازار استان سمنان

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تعداد کاربران فن‌بازار در این استان ۴۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش اروابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، مهدی رحمانیان اظهار کرد: تعداد کاربران فن بازار منطقه‌ای استان در چهار ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با ثبت‌نام ۶۵کاربر از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال، تعداد کاربران سایت فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان به ۳۵۵ کاربر رسید.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به شناسایی ۲۷ مورد نیاز فناورانه واحدهای صنعتی استان سمنان، تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، ۲۷ نیاز فناورانه شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشت.

رحمانیان ادامه داد: ۳۵ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی استان در این مدت رفع شد که بیانگر افزایش ۱۰۰ درصدی رفع نیازهای فناورانه بنگاه‌های تولیدی استان دارد.

وی گفت: تاکنون ۸۴ واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان در سایت فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان ثبت شد که ۵ واحد مربوط به امسال بوده است.

۱۴۳ محصول در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری، الکترونیکی، معدنی، فلزی، شیمیایی، پزشکی و دارویی توسط این واحدهای دانش‌بنیان و فناور در سایت  http://semnan.techmart.ir  به ثبت رسیده است.

فعالیت فن‌بازار منطقه‌ای در ۲ بخش بازار فیزیکی و بازار مجازی است و سرعت‌بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف راه‌اندازی فن‌بازار مجازی است.

سامانه فن‌بازار فرصتی را برای صاحبان فناوری محصولات فراهم می‌کند تا محصول خود را معرفی کنند؛ آشنایی متقاضیان فناوری با محصولات عرضه شده و بیان نیازهای فناورانه به تولیدکننده محصولات فناور از دیگر ویژگی‌های این سایت مجازی است.

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 18819
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب