یکشنبه 30 آذر 1404

تولید MDF با نوآوری و مهندسی معکوس در شهرك صنعتي ايوانكي

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1400/03/25 - 12:55
  • - تعداد بازدید: 1217
  • - تعداد بازدیدکننده: 1208
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZiDa

تولید MDF با نوآوری و مهندسی معکوس در شهرك صنعتي ايوانكي

۳۵ درصد MDF مورد نیاز کشور با تلاش متخصصان در شهرك صنعتي ایوانکی استان سمنان تولید می شود.

به گزارشروابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، متخصصان شرکت ژیوار گسترآرکا در ایوانکی توانسته اند در مدت یک سال و نیم، با راه اندازی چهار خط تولید، دور زدن تحریم‌ها و مهندسی معکوس دستگاه‌ها و تجهیزات انواع محصولاتMDF،  پارکت ، لمینت و پرس اچ دی اف را که جزء واردات بود، تولید کنند.

سالار رسول زاده مدیر عامل شرکت ژیوار گستر آرکا گفت: خط تولید‌ کلاس دو رو از جمله خطوط تولید این واحد و برای نخستین بار در کشور است که این محصول در سایز 2 متر و ۸۰سانتیمتر در ۱۲۲سانتیمتر و با ضخامت ۱۸ و ۱۶میلیمتر با ظرفیت سالانه ۲۰۰هزار ورق تولید می‌شود.

رسول زاده افزود: خط تولیدMDF ملامینه هم در سایز ۲۸۰در ۱۲۲سانتیمتر و به ضخامت ۱۶میلیمتر و ۱۸میلیمتر با ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰هزار ورق از جمله خطوط راه اندازی شده با مهندسی مجدد در این واحد است.

به گفته مدیر عامل این واحد، خطوط پرس اچ دی اف با ظرفیت ۳۲۰هزار تن در سایز ۲متر و ۴۰سانتیمتر در ۱۲۲سانتیمتر به ضخامت ۸و ۱۲میلیمتر و پارکت با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰هزار متر مربع نیز در این کارخانه راه اندازی شده است.

رسول زاده با اشاره به اینکه صد درصد محصولات این واحد صادراتی است افزود: این محصولات با امتیازاتی مثل ضد حریق، ضد آب و ضد خش بودن، اندازه‌های گوناگون و استفاده از مواد اولیه مرغوب و دستگاه‌های به روز جهان با محصولات آلمان، بلژیک و ترکیه رقابت می‌کند.

مدیر عامل این واحد تولید‌ی گفت: تولید هر متر مربع از محصولات این واحد چهار یورو صرفه جویی ارزی و صادرات آن به کشور‌های اروپایی، همسایه عربی و حاشیه خزر نیز در هر متر مربع ۱۲یورو ارزش صادراتی دارد.

فيلم را اينجا مشاهده نماييد

منبع: خبرگزاري صدا و سيماي استان سمنان

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 14325
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب