شنبه 29 آذر 1404

جهاد تبيين مسئوليت روابط عمومي‌ها را مهم‌تر نمود

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1401/03/02 - 10:18
  • - تعداد بازدید: 1464
  • - تعداد بازدیدکننده: 1460
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZBDb

جهاد تبيين مسئوليت روابط عمومي‌ها را مهم‌تر نمود

استاندار سمنان گفت : فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم جهاد تبیین، وظیفه و بار مسئولیت روابط عمومی ها را سنگین تر و پر اهمیت تر نموده است.‌

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان به نقل از روابط عمومی تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان سید محمدرضا هاشمی صبح شنبه اول خرداد ماه یکهزار و چهارصد و یک در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان سمنان که به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد با تمجید از تلاش روابط عمومی ها در اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش در جهت تحقق دستورات رهبر معظم انقلاب گفت : فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم جهاد تبیین، وظیفه و بار مسئولیت روابط عمومی ها را سنگین تر و پر اهمیت تر نموده است.‌

استاندار با تاکید بر اینکه روابط عمومی چشم بینا و زبان گویای دستگاه و پل ارتباطی مدیران با مردم است، اظهار داشت: روابط عمومی ها مشاوری امین برای مدیران هستند.‌

هاشمی با ذکر اینکه امروز جامعه ما نیاز به امید بخشی دارد عنوان کرد: اگر درصد رضایت مندی مردم از دستگاههای اجرایی افزایش یافت به معنای انجام صحیح کار توسط روابط عمومی هاست.‌

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با دکر این نکته که وقت و زمان ما مدیران باید وقف مردم باشد ، دستور داد تا از این‌پس هر گونه تغییر و جابجایی در مدیریت روابط عمومی های دستگاه های اجرابی استان، الزاما باید با اطلاع و تایید شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و شورای اطلاع رسانی صورت گیرد.‌

وی در پایان گفت در وضعیت فعلی نیاز است تا به هم کمک نموده و در جهت تقویت یکدیگر گام برداریم‌.

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 17591
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب