یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

4010 واحد تولیدی راکد در کشور به تولید بازگشت

  • 1402/11/18 - 12:48
  • - تعداد بازدید: 276
  • - تعداد بازدیدکننده: 276
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZdWd
معاون وزیر صمت؛

4010 واحد تولیدی راکد در کشور به تولید بازگشت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از فعال‌سازی مجدد چهار هزار و 10 واحد تولیدی راکد در سراسر کشور با تلاش‌های انجام‌شده در بدنه دولت خبر داد و گفت: ظرفیت تولید در ۴ هزار و ۶۲۴ واحد تولیدی کشور افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به نقل از خبرگزاری فارس، فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه آیین بهره‌برداری تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری، با اشاره به مأموریت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد یکی از اولویت‌های جدی این سازمان است.

وی از فعال‌سازی مجدد چهار هزار و 10 واحد تولیدی راکد در سراسر کشور با تلاش‌های انجام‌شده در بدنه دولت خبر داد و گفت: این روند با قدرت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در حال حاضر، بیش از ۵۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی و همچنین مناطق ویژه اقتصادی کشور با اشتغال بیش از یک میلیون نفری مشغول به فعالیت هستند.

مقیمی اضافه کرد: ۵۲ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی، پنج هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک‌های غیردولتی و ۲ هزار و ۸۳۴ واحد در مناطق ویژه اقتصادی در استان‌های مختلف کشور مستقر هستند.

وی تصریح کرد: حمایت و صیانت از صنایع کوچک یک اولویت است؛ چراکه بنگاه‌های کوچک و متوسط سهم ۹۶ درصدی از کل صنایع کشور را در اختیار دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ارتقای تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جزو مأموریت‌های اصلی سازمان است.

مقیمی از برنامه‌ریزی برای بازسازی و نوسازی صنایع در کشور خبر داد و گفت: در همین راستا نیز هدف‌گذاری وزارت صمت در این بخش برای بیش از سه هزار واحد تولیدی در سال 1403 انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی و پایدارسازی واحدهای صنعتی فعال گفت: در راستای دستیابی به اهداف ترسیم‌شده در این بخش، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت در چهار هزار و 624 واحد تولیدی کشور اظهار کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی افزایش یابد.

مقیمی از برگزاری 53 هزار و 32 دوره آموزشی به‌صورت حضوری و الکترونیکی برای یک میلیون و 258 هزار و 872 نفر از شاغلان در واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: مهارت‌افزایی کارکنان صاحب ایده‌های استارتاپی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های استارتاپی و برگزاری 297 رویداد استارتاپی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سازمان در دو محور نرم‌افزار (حمایت از صنایع کوچک) و سخت‌افزاری، بسترهای لازم را برای توسعه صنعتی و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: از طریق ۲۰ فن‌بازارهای منطقه‌ای، ۲ هزار و ۱۸۸ نیاز فناورانه شناسایی و ۵۷۰ نیاز فناورانه رفع شد.

مقیمی اظهار کرد: در ۹ ماهه ابتدایی امسال، ۶۷۱ نیاز فناورانه رفع و ۳۱۶ نیاز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۶ مراکز تحقیق و توسعه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر شده است، گفت: فعالیت‌های جدی در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزار دوره آموزشی مهارت‌افزایی به‌صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در واحدهای صنعتی در رسته‌های مدیران خطوط، تکنسین، کارگران و... برگزار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌منظور بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان (پل شهرک صنعتی) به استان سمنان سفر کرده است.

  • گروه خبری : گروه آرشیو تمام اخبار استان,گروه اسلایدر سمت چپ,گروه اطلاع رسانی
  • کد خبر : 24580
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب